dimarts, 28 de novembre del 2017

Buscant ocells molt salvatges i trobant persones molt humanes: José Antonio Hurtados!!





Amb aquest títol començo una sèrie de posts dedicats a les persones que hem anat trobant al llarg d'aquest nou camí de recerca de fauna salvatge i que ens ha portat a conèixer persones molt humanes. Persones que ens han anat marcant el camí i modificant en algunes ocasions els objectius finals de les nostres actuacions. Abans eren persones totalment anònimes i desconegudes per nosaltres pero ben segur  que seguiran formant part d'aquest projecte en pro de la biodiversistat a Vallbona de les Monges.

El José Antonio és un dels primers fotògrafs semiprofessional que ens va visitar a Vallbona de les Monges.
Enginyer de professió i enamorat de la natura i dels ocells com ningú. També es defineix com influenciat per Fèlix R.F.
Fotògraf de fauna de no massa anys però com molts aficionats ha convertit el seu hobby en un ofici.
Per mi és un expert en la fotografia de fauna i el que és més important sap contagiar l'amor per la natura amb les seves fotos i els seus escrits .
Ens ha fet sempre unes cròniques apassionades de les seves jornades de fotografia en els nostres hides.
Aquí us deixo l'última aventura que ha gaudit el José Antonio al nostre observatori de fauna dels Planots (el búnquer).
La fauna necessita recursos econòmics per sobreviure però necessita sobretot persones molt humanes com l'Antonio que sàpiguen difondre il.lusions i experiències.
Per mi un crític constructiu i professional dels observatoris de fauna. Persona necessària si volem millorar els nostres hides i fer-ho cada cop millor.
Aquí us deixo (amb el seu previ permís) la valoració que va fer del nostre observatori dels Planots i el resultat d'una magnífica jornada de fotografia de fauna.
Muchas gracias por tu dedicación y tu tiempo J.Antonio!!






Espectacular observatorio de una magnifica construcción, cavado en suelo con unas dimensiones geniales para 2 personas o incluso para 4, muy cómodo gracias los taburetes que nos permiten sentarnos estando a la altura adecuada, y perfectamente integrado el medio natural que lo rodea, en un entorno privilegiado, con unas características magnificas por la vegetación existente, para la observación de aves, con dos grandes cristales de calidad y buenas dimensiones, lo que genera varios escenarios bien definidos, con multitud de posaderos y buenos fondos, a una distancia perfecta para sacar fotos con muchísima nitidez y buenos reflejos sobre los distintos bebederos, debido a la altura a la que el fotógrafo se encuentra sobre el nivel de los mismos.
Buena luz tempranera, que gira durante toda la jornada al rededor del observatorio, lo que hace que algunos puntos en ciertos intervalos de tiempo, queden un poco oscuros para mi gusto, pero con una luz en algunos momentos sobre los diferentes posaderos, que dan ganas de atar el sol con a cuerda para que no se mueva.

Mañana soleada con un poco de viento y bastante actividad, alternando ciclos donde era normal la entrada de varias especies al mismo tiempo, con otros de baja o casi nula presencia de especias, y periodos de tiempo casi idénticos entre estos ciclos.
De las 14 especies que pude observar y que me premiaron con su presencia en repetidas visitas, a destacar: el piquituerto que entro en varias ocasiones, apareciendo siempre en el mismo orden, primero la hembra, seguida de algún individuo joven y al rato el macho, haciendo una aparición fugaz en alguna de las veces, y dejándose fotografiar en otras, y el carbonero garrapinos, que también repitió en un par de ocasiones.

Listado de especies observadas:

Piqituerto (toda la familia)

Herrerillo común

Herrerillo capuchino

Carbonero común

Carbonero garrapinos

Mirlo

Zorzal Charlo

Chochin

Petirrojo

Paloma torcaz

Pinzon

Pico picapinos

Curruca capirotada

Arrendajo


Y como artista invitada nuestra amiga la ardilla.


En conclusión, un magnifico observatorio, al que si la familia, la disponibilidad y el tiempo lo permiten, tengo pensado volver el próximo sábado a ver si me adapto a las diferencias de luz.


Aquí os dejo las fotos de la jornada, que espero os gusten y disfrutéis


























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada