dijous, 12 de novembre del 2020

Nova crònica d'en Francesc Baldrís als observatoris de fauna de Martorell!

 




Aquí teniu una nova i detallada  crònica  d'en Francesc Baldrís de la fauna observada als observatoris de Martorell.Val la pena llegir-la per lo minuciosa i detallada que és. Detalls  i sensacions  que per molts passen desapercebudes pero no pel Francesc.
 

10-11-2020

Observatori de Fauna de Martorell  (OBSERVATORI DE LA BASSA DEL RIU ANOIA)

Sessió de les 08:30 a les 10:30

Amfibis

- Granota verda. En tota l'estona que hi vaig estar no se les va veure per cap banda. A les 10:30 vaig marxar a l'Observatori nou i quan vaig tornar, per marxar cap a casa, aleshores ja estaven visibles per tota la bassa.

Ocells

7 espècies, principalment animat a les canyes del davant al fons,

- Cuereta torrentera. Va aparèixer 2 vegades, la primera per anar a la menjadora alta que hi ha a l'esquerra (va ser molt ràpid), la segona es va passejar per la bassa.
- Tallarol capnegre, mascle i femella, molt actius entre les canyes del davant al fons.
- Mallerenga carbonera. També a les canyes i una vegada es va acostar a una branca a tocar de la bassa.
- Mallerenga cuallarga. Va aparèixer vàries vegades a la tanca i a les canyes del davant i les de la dreta però molt enrere entre les canyes.
- Rossinyol bord. Apareix una vegada entre les canyes del davant i a nivell del terra i se'l sent molt cantant.
- Pit roig. A les canyes del davant al fons i a la menjadora alta apareix un parell de vegades.
- Tórtora turca. Quan vaig anar a netejar els vidres de la finestra per fora en vaig veure una volant.

A part,

- Sense veure'ls vaig sentir merles, cotorres.
- També vaig veure un gat que va venir de fora saltant la tanca i va desaparèixer tot seguit.
- Vaig tenir un problema important amb la càmera (l'enfoc) i l'objectiu (Canon EF 400 mm + multiplicador Kenko) i no et puc oferir cap imatge d'aquesta estona, em sap molt greu.
- Sí que es veia que havia baixat bastant el nivell de la bassa, suposo que com dius deu estar perdent la tela asfàltica.

Nou Observatori de Fauna de Martorell    (OBSERVATORI  DELS ESTIMAOCELLS)

Sessió de les 10:45 a les 13:30

Ocells

8 espècies, va estar prou animat,

- Pit roig. Va aparèixer vàries vegades pel fons.
- Mallerenga carbonera, mascle i femella. Durant una estona van estar anant a l'arbre de l'esquerra a on hi ha una caixa niu que van inspeccionar mirant cap a dins del forat. Alguna disputa amb algun Pardal xarrec que també s'acostava a la caixa niu. Van anar molt a la menjadora que hi ha a la dreta de la bassa, parant-se a la branca més a prop, a on també partien els trossos de menjar aguantant-los amb les potes.
- Pardal xarrec. Apareixen vàries vegades a l'arbre de l'esquerra a on hi ha una caixa niu, però a diferència de les mallerengues carboneres no hi mostren interès. També apareixen alguna vegada a les canyes i a l'arbre del fons a la dreta.
- Cuereta torrentera. Va aparèixer 2 vegades a la bassa a on va menjar i beure.
- Cadernera. Va aparèixer una a les canyes i a l'arbre del fons a la dreta i a les herbes i matolls del voltant.
- Tallarol de casquet, mascle i femella, van aparèixer una vegada molt actius a les canyes i a l'arbre del fons a la dreta i a les herbes i matolls del voltant.
- Cotxa fumada, femella. Va aparèixer una vegada en una de les branques de la bassa.
- Tallarol capnegre, mascle. Va aparèixer per les canyes del fons a la dreta i va venir 2 vegades a la bassa a on s'hi va estar molta estona per les branques i va menjar de la bola de greix de la malla verda.

A part,

- Sense veure'ls vaig sentir merles i gafarrons.
- També vaig veure un espiadimonis a la bassa i una còpula en vol.
- En aquest cas sí que vaig poder fer fotos amb la Canon 600D i el Tamron 16-300mm F3.5-6.3.
- Em vaig poder recrear fent moltes fotos al mascle de Tallarol capnegre, a tocar a l'entorn de la bassa. El problema és que amb la Canon 600D s'ha d'anar amb molta atenció quan s'engega i s'apaga la càmera, ja que l'interruptor dona la volta a la roda que serveix per configurar el mode a treballar (Av, Tv, Manual, ...) i a vegades, sense voler, es gira la roda. És el que va passar en aquest cas i totes les fotos del Tallarol capnegre van quedar molt fosques i per això, a l'intentar solucionar-ho al Photoshop, les fotos tenen molt de soroll i queden forçades i vaig fer el que vaig poder.

Em va encantar el nou observatori (com tu deies molt còmode), la bassa, els estimaocells, l'entorn, ...


Francesc
























1 comentari: