dimecres, 19 de juny del 2019

Mirada d'un naturalista al riu Anoia: Francesc Baldris




A continuació el llistat d'espècies amb comentaris,

- Granota verda. Mascles i femelles i moltes còpules. Vaig veure com una
capturava una libèl·lula de les més grans en ple vol. Un altra va fer un
sal espectacular. És impressionant la gran quantitat de granotes que pot
mantenir una bassa de dimensions generoses.
- Tórtora turca. Fins a 2 a la vegada. S'estaven estones molts llargues
menjant a les menjadores.
- Pardal comú. Mascles i femelles.
- Pardal xarrec. L'espècie que més va baixar amb diferència.
- Mallerenga carbonera. Mascles, femelles i joves. Els joves demanaven
menjar i vaig poder contemplar com els alimentaven, encara que eren ja
prou grans.
- Tortuga de rierol (Mauremys leprosa). Prenent el sol estones ben
llargues. Va haver-hi una estona que estava sota l'aigua i només es veia
sortir l'ull.
- Cuereta torrentera. Només va aparèixer una vegada i a tocar del vidre
de l'aguait. Com que es va estar poca estona i tenia el 400 mm posat, no
la vaig poder fotografiar.
- Hi havia una libèl·lula (Crocothemis erythraea) que es va estar casi
tota l'estona rondant i parant en una branca.

Per les fotos vaig fer servir la Canon 600D. El 16-300 no arribava i
vaig posar el Sigma 400 mm amb l'adaptador d'objectius manuals Yashica a
Canon EF. Aquest objectiu el tinc des de principis dels anys 90 i encara
l'aprofito. És un objectiu d'enfoc manual, no és apocromàtic, ED, ni res
de res, algunes aberracions cromàtiques són evidents, però li he tret to
el suc que he pogut. També, a estones, vaig fer servir un duplicador
Tamron (de la mateixa època que l'objectiu), la foto de la Tórtora de
molt a prop està feta amb el duplicador. Però en el cas de les
mallerengues no va donar bons resultats.

S'estava fresquet a l'aguait, no em vaig treure l'americana i el
repel·lent de mosquits va anar molt bé.

T'envio fotos, sigues benevolent amb la seva qualitat.

Tal com et vaig dir, em va agradar molt tota la instal·lació i
l'ecosistema que has creat. Tinc moltes ganes de tornar altres vegades i
veure les variacions del que es veu.

Salut,

Francesc













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada