dijous, 19 de setembre del 2019

Fantàstica crònica d'un matí al riu Anoia !!....per Francesc Baldris



Hola Eduard,

A continuació el llistat d'espècies amb comentaris (sessió de les 08:00
a les 13:30 amb matí sense núvols),

- Granota verda. Mascles i femelles, una bona colla. Semblen
tranquil·les (amb alguns canvis de posició) però estan atentes a
qualsevol oportunitat per caçar un insecte. Vaig veure com una nedava a
l'aigua per desplaçar-se fins un insecte que s'havia posat a la
superfície de l'aigua. També vaig veure uns quants salts per atrapar
insectes en vol, un d'ells per atrapar (sense èxit) una parella de
libèl·lules que copulaven en vol.
- Aquesta vegada no vaig veure cap tortuga.
- Hi havia almenys una parella de libèl·lules (Crocothemis erythraea)
que es movien per separat però que van estar una bona estona copulant en
vol. Van aparèixer avançat  el matí.
- Tórtora turca. Pràcticament van estar presents en tota la sessió, fins
a 9 a la vegada. Van estar menjant a les menjadores fins que al final
van baixar a menjar a terra, a tocar la bassa, al front de
l'observatori. Va haver-hi còpules i intents.
- Pardal xarrec. Els més presents després de les tórtores (també venien
en colla), encara que van estar absents a estones. Quan les tórtores van
baixar a menjar a terra també van acabar baixant al mateix lloc.
- Pardal comú. Mascles i femelles. També venien en colla però en molta
menys freqüència que els xarrecs.
- Mallerenga carbonera. Mascle. Una va venir 3 vegades a menjar, molt
ràpida i no va donar temps, pràcticament, de fer-li una foto.
- Mallerenga blava. Un exemplar va aparèixer a les canyes del davant al
fons, tocant a la tanca.
- Sentia per l'entorn, però no veia, les cotorres de Kramer i les garses.
- Va aparèixer un gat quan les tórtores i xarrecs estaven a terra, van
marxar però només fins a les branques elevades més properes i van
esperar, pacientment, a que el gat marxés (senzillament va continuar el
seu camí sense aturar-se).

Per les fotos vaig fer servir la Canon 600D. Vaig fer algunes fotos amb
el Tamron 16-300 però per la distància a la que estaven la majoria
d'ocells i granotes vaig passar al Canon 400 mm (comprat fa un parell de
mesos de segona mà a l'eBay, està impecable, per 1/3 del preu de
botiga). Al final també vaig fer servir un duplicador Kenko pro. I tota
l'estona vaig fer servir trípode.

M'encanta que s'estigui tant fresquet a l'aguait, a fora feia molta
calor. Vaig tirar insecticida a l'aguait però vaig haver de posar-me el
repel·lent de mosquits.

T'envio fotos, les de les mallerengues molt retallades (he fet el que
pogut), només testimonials de que hi van ser.

Un cop més agrair-te les facilitats donades per accedir a l'observatori
i poder gaudir del que s'hi veu i felicitar-te per l'ecosistema que vas
crear i que tant bé mantens.

Que vagi molt bé pel Delta Birding Festival.

Salut,

Francesc










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada